Iniciativa pol Asturianu denuncia que’l Gobiernu escuende la llingua nel Día d’Asturies

Fuente: Nota de prensa de Iniciativa pol Asturianu.

Iniciativa pol Asturianu llamenta la vergoñosa presencia del asturianu nos actos de celebración d’esti día.



Iniciativa pol Asturianu quier amosar el so refugu al tratu discriminatoriu al idioma asturianu que ta acabante recibir tres asoleyase’l cartelu del Día d’Asturies entamáu pol Gobiernu del Principáu.
La celebración oficial del Día d’Asturies, qu’esti añu sedrá en Candás, cunta con un cartelu promocional onde l’asturianu, pese a tar presente, figura de manera ñidiamente marxinal, con una fonte de muncho menor tamañu y d’un color perclaru que dificulta a les clares la so llexibilidá, mentanto que la información en llingua castellana ye bien visible en tamañu y color. Paez que’l Gobiernu d’Asturies quixere esconder la llingua asturiana, en llugar d’amosala con arguyu nun día como esti, qu’habría ser de celebración de lo propio.
Iniciativa pol Asturianu quier asina denunciar que ye responsabilidá del Gobiernu del Principáu d’Asturies non solo l’usu normalizáu del idioma nos sos actos oficiales, sinón evitar que la so presencia seya arrequexada o aneudótica. Poro, pidi al Gobiernu del Principáu qu’esti seya l’últimu añu nel que l’asturianu nun seya protagonista de los actos, y la futura presencia de la información en llingua asturiana con, pelo menos, la mesma visibilidá que la información en castellán. Una políticia qu’habría siguise tol añu, pero que manca especialmente cuando se fai en día tan importantes p’Asturies y pa la divulgación de la nuesa cultura y llingua, como esti.
Iniciativa pol Asturianu quier aprovechar esti día p’animar a los asturianos y asturianes a reflexonar sobre’l futuru del idioma, que tien la so meyor política de normalización en que los propios ciudadanos usen la so llingua en tolos ámbitos de la vida, con normalidá y arguyu. Nun podemos dexar de felicitar el Día d’Asturies a tolos asturianos, colos meyores deseos y esperando que seya un día que sirva pa la recuperación del autoestima de la nuesa sociedá sobre los sos propios elementos identitarios, que tienen a la llingua asturiana como la so canal d’espresión.

Castellano

Iniciativa pol Asturianu denuncia que el Gobierno esconde la lengua asturiana en el Día d’Asturies
Iniciativa pol Asturianu lamenta la vergonzante presencia del asturiano en los actos de celebración de este día
UVIÉU 06/09/2014. Iniciativa pol Asturianu quiere mostrar su rechazo al trato discriminatorio al idioma asturiano que recibe tras publicarse el cartel del Día d’Asturies organizado por el Gobiernu del Principáu.
La celebración oficial del Día d’Asturies, que este año será en Candás, cuenta con un cartel promocional donde el asturiano, pese a estar presente, figura de estéril claramente marginal, con una fuente de mucho menor tamaño y de un color clarísimo que dificulta a todas luces su legibilidad, entretanto que la información en lengua castellana es bien visible en tamaño y color. Parece que el Gobiernu d’Asturies hubiese querido esconder lengua asturiana, en lugar de mostrar con orgullo en un día como este, que habría ser de celebración de lo propio.
Iniciativa pol Asturianu quiere así denunciar que es responsabilidad del Gobiernu del Principáu d’Asturies no solo la utilización normalizada del idioma en sus actos oficiales, sino evitar cuya presencia sea arrinconada o anecdótica. Por tanto, pide al Gobiernu que este sea el último año en el que el asturiano no sea protagonista de los actos, y la futura presencia de la información en lengua asturiana con, al menos, la misma visibilidad que la información que en castellano. Una políticia que debería seguirse todo el año, pero que hiere especialmente cuando se hace en un día tan importantes para Asturies y para la divulgación de nuestra cultura y lengua, como este.
Iniciativa pol Asturianu quiere aprovechar el otro día para animar a los asturianos y asturianas a reflexionar sobre el futuro del idioma, que tiene su mejor política de normalización en que los propios ciudadanos usan su lengua en todos los ámbitos de la vida, con normalidad y orgullo. En un podemos dejar de felicitar el Día d’Asturies a todos los asturianos, con los mejores deseos y esperando que sea un día que sirva para la recuperación de la autoestima de nuestra sociedad sobre su propios elementos identitarios, que tienen a la lengua asturiana como su canal de expresión.

No hay comentarios:

Archivos del Blog