Iniciativa pol Asturianu llega al Congresu de los Diputaos en Madrid

Inaciu Galán, presidente d'Iniciativa pol Asturianu va a tar nel Congresu de los Diputaos, en Madrid, na tarde d’esti martes 12 de febreru, p’aconceyar colos diputaos de la circunscripción asturiana que dempués de convidar tanto a senadores como diputaos, quixeron recibir a la organización pa tratar cuestiones como la situación del asturianu cola nueva reforma educativa, l’usu de la toponimia oficial asturiana nes carreteres estatales y otres cuestiones qu’afecten a la llingua asturiana nel ámbitu estatal. Tán confirmaos conceyos con Antonio Trevín, diputáu de la FSA-PSOE, Carmen Maniega, diputa del PP d’Asturies, y Enrique Álvarez-Sostres, de Foru Asturies, anque entá pueden confirmase conceyos con otres fuercies.

Los conceyos, que van celebrase nos despachos del Congresu de los Diputaos, van servir como primer contactu colos diputaos asturianos en Madrid, a los qu'Iniciativa pol Asturianu va pidir que tengan una postura activa na defensa de la llingua asturiana nel ámbitu estatal, onde l'asturianu ta siempres marxináu por nun cuntar col estatus d'oficialidá. La idea del conceyu ye la d'informar de les cuestiones más importantes nestos momentos pal idioma, como la so presencia na reforma educativa, pero al mesmu tiempu ufrir unes llinies de trabayu de cara a facer una defensa continuada del idioma, y dir buscando solucionar problemes del idioma que provienen de la xestión del gobiernu central.
Entrega de cartes nel Ministeriu de Fomentu y nel d’Educación Asina mesmo, el llunes 11, van entregase nes sedes del Ministeriu de Fomentu y Ministeriu d’Educación, cartes dirixíes a los respectivos ministros, cola fin d’amosar el refugu de la organización a la situación na quedaría la llingua asturiana d’aprobase la nueva reforma educativa, solicitando una solución que permita que l’asignatura tea pelo menos nes mesmes condiciones nes que ta agora, que yá son bastantes males, como yá espresó la Vocalía d’Enseñu de la organización en numberoses ocasiones, asina como la reconocencia de la especialidá d'asturianu pal profesoráu.
La carta dirixida al Ministru de Fomentu reclama que’l Gobiernu d’España cumpla col usu de la toponimia oficial nel territoriu asturianu, y anima a esti departamentu a usar l’asturianu con normalidá nes infraestructures, instalaciones estatales de tresportes, dependientes del mesmu y presentes n’Asturies: carreteres, ferrocarriles, aeropuertos, puertos, etc
En dambos casos solicitaráse tamién a los ministerios qu'usen l'asturianu na so páxina web, como faen col restu de llingües del estáu ya inclusive col inglés, que nun ye llingua oficial.

Nota de prensa en castellano.
Iniciativa pol Asturianu se reune en Madrid con diputados estatales de PP, PSOE y FAC. En las reuniones se hablaran de la reforma educativa, al respecto de la situación del asturiano, así como de otras cuestiones sobre el idioma en el ámbito estatal.
Inaciu Galán, presidente de Iniciativa pol Asturianu va a estar en el Congreso de los Diputados, en Madrid, en la tarde de este martes 12 de febrero, para reunirse con los diputados de la circunscripción asturiana que después de invitar tanto a senadoras como diputados, han querido recibir a la organización para tratar cuestiones como la situación del asturiano con la nueva reforma educativa, la utilización de la toponimia oficial asturiana en las carreteras estatales y otras cuestiones que afectan a la lengua asturiana en el ámbito estatal. Están confirmados reuniones con Antonio Trevín, diputado de la FSA-PSOE, Carmen Maniega, diputa del PP de Asturias, y Enrique Álvarez-Sostres, de Foro Asturias, aunque aún pueden confirmarse reuniones con otras fuerzas.
Las reuniones, que se celebrarán en los despachos del Congreso de los Diputados, van servir como primer contacto con los diputados asturianos en Madrid, a los que Iniciativa pol Asturianu pedirá que tengan una postura activa en la defensa de la lengua asturiana en el ámbito estatal, donde el asturiano está siempre marginado por no contar con el estatus de oficialidad. La idea de la reunión es la de informar de las cuestiones más importantes en estos momentos para el idioma, como su presencia en la reforma educativa, pero al mismo tiempo ofrecer unas líneas de trabajo de cara a hacer una defensa continuada del idioma, e ir buscando solucionar problemas del idioma que provienen de la gestión del gobierno central.
Entrega de cartas en el Ministerio de Fomento y en el de Educación:
Así mismo, el lunes 11, se entregarán en las sedes del Ministerio de Fomento y Ministerio de Educación, cartas dirigidas a los respectivos ministros, con el fin de mostrar el descontento de la organización con la situación en la quedaría la lengua asturiana de aprobarse la nueva reforma educativa, solicitando una solución que permita que la asignatura esté por el menos en iguales condiciones en las que está ahora, que ya son bastantes malas, como ya ha expresado la Vocalía de Enseñanza de la organización en numerosas ocasiones, así como la reconocimiento de la especialidad de asturiano para el profesorado.
La carta dirigida al Ministro de Fomento reclama que el Gobierno de España cumpla con la utilización de la toponimia oficial en el territorio asturiano, y anima a este departamento a usar el asturiano con normalidad en las infraestructuras, instalaciones estatales de transportes, dependientes del mismo y presentes en Asturies: carreteras, ferrocarriles, aeropuertos, puertos, etc.
En ambos casos se solicitará también a los ministerios que usen el asturiano en su página web, como hacen con el resto de lenguas del estado e incluso con el inglés, que no es lengua oficial.
Fuente: nota de prensa de Iniciativa pol Asturianu

No hay comentarios:

Archivos del Blog